*Lenas lilla blogg*

Underskatta aldrig en äldre dam!

Publicerad 2020-06-11 18:28:04 i Böcker/Tidningar,

Lyssnat på ännu en bok idag.
Den var bara lite över 3 timmar lång.
Lite smårolig faktiskt.
 
 

*Maud är allt annat än den snälla och försynta lilla tant hon verkar vara. Hon är 88 år, vid god vigör och hjärnan är kristallklar. Ingen tror den gamla damen om något ont. De skulle bara veta

Maud har varken familj eller vänner och bor ensam i en paradvåning i Göteborg. Hon reser ofta och däremellan sitter hon i sin antika fåtölj och surfar på nätet. Det är ett ensamt liv, och det är så hon vill ha det. När någonting stör hennes lugna tillvaro gör hon vad som helst för att bli av med problemet. Mauds höga ålder är en suverän förklädnad, och hon använder sig gärna av att spela senil, döv och rörelsehindrad för att hänsynslöst eliminera den som stör henne.*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela