*Lenas lilla blogg*

Matar vildsvinen!?

Publicerad 2019-09-21 08:21:00 i Allmänt, Klagomuren,

Nu är jag faktiskt lite förbannade.
 
Hur i helvetet tänker man, när man lägger ut mat till vildsvinen där folk går ????????
 
Det är väl inte konstigt att man springer på grisarna tittsomtätt.
 
Å ännu mindre konstigt att grisarna nu har tagit sig in i byn,och bökat runt i trädgårdarna.
 
Denna hög med bröd låg inte alls långt från byn.
Och den låg där man går naturslingan.
 
 
Varför inte ge fåglarna brödet i sin trädgård, eller varför inte göra eget ströbröd av det.
 
Du som gjort detta ...
TÄNK NÄSTA GÅNG!!
 
Idag hade vi tur som inte sprang på några grisar.
Vi skrämde däremot bort ett gäng med dovhjort, och en megastor älgtjur, med gigantiska horn.
Så vacker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela