*Lenas lilla blogg*

En syster i mitt hus

Publicerad 2019-05-13 15:23:21 i Böcker/Tidningar,

Lyssnat klart på denna bok idag.
 
Den är skriven av Linda Olsson 
 
Den var sisådär.
 
Ett gripande familjedrama om svek, sorg, hopp och förlåtelse. Med stor psykologisk skärpa skildrar Linda Olsson två systrar vars liv har formats av den barndom de delat, och ändå inte delat. I ett stort hus på Costa Brava i norra Spanien, Pyrenéernas sista utpost innan de försvinner ner i Medelhavet, väntar Maria med bävan på sin syster Emma. Sist de sågs var på mammans begravning för två år sedan. Sedan dess har Maria levt en ensam tillvaro. Det är oktober och turisterna har precis lämnat den lilla staden. De båda systrarna promenerar, simmar i det ännu ljumma havet och tillbringar långa kvällar på husets takterass. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela