*Lenas lilla blogg*

Sonja

Publicerad 2019-06-13 10:32:42 i Böcker/Tidningar,

Har lyssnat på 2 böcker av ÅSA Hellberg nu.
Det är feelgood romaner... vilket jag gillar.
 
Gillade dessa böcker, dom var roliga att lyssna på.
 
 
 
Sonjas sista vilja:
*Det tillhörde ovanligheterna att en död kvinna låg utanför entrén till Åhléns, men Sonja Gustavsson hade aldrig varit en särskilt vanlig kvinna. Hon hade inte planerat att dö mitt i Farsta centrum, men om hon vetat att det var där det skulle ske hade hon inte haft något emot det.

Däremot hade hon planerat allt för sina väninnor, Maggan, Rebecka och Susanne, som chockas rejält av hennes testamente. De får dela på allt alla miljoner och alla spännande investeringar. Men först måste de uppfylla vissa villkor Vill de och kan de göra Sonja till viljes?*
 
 
*******
Sonjas hemlighet
*När ekonomen Julie lämnar London för Paris drömmer hon om ljuv romantik, god mat och om att komma bort från sin kontrollerande mamma. Vid 37 tycker Julie att det är på tiden. Hennes mamma Edith tycker däremot att det är alldeles förfärligt när hennes dotter ger sig av till Frankrike. Tänk om Julie träffar en fransman, det är mer än Edith klarar av att tänka på. Men är det den verkliga anledningen till Ediths protester? Vilka hemligheter gömmer sig egentligen bakom hennes perfekta yta och varför vägrar hon att prata om sina egna ungdomsår i Paris? Mystiken tätnar när journalisten Kicki och fotografen Fredrik hittar kvarglömda fotografier i Julies lägenhet. Fotografier på Sonja tillsammans med Frankrikes president! Sonjas tre bästa vänner Rebecka, Maggan och Susanne förstår ingenting. Men Sonja har haft ännu en hemlighet som hon inte delat med sig av till sina väninnor. Och den har visar sig vara den största av dem alla.*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela