*Lenas lilla blogg*

Lyssnat på dessa 2

Publicerad 2019-06-24 09:43:00 i Böcker/Tidningar,

Här kommer lite fler böcker som jag lyssnat på.
Denna tyckte jag var bra.
 
* I Du glädjerika sköna möts två kvinnor som båda på olika sätt står inför utmaningar i livet.
Nina har allt hon någonsin drömt om; ett lyxigt liv i huvudstaden med obegränsad budget, en man som avgudar henne samt en älskare vid sidan av. Allt flyter på tills ett sista snedsteg vänder upp och ner på allt. Nina flyr till sin hemstad Hallavik där hon tvingas flytta in till sin mamma och dennes fru. Livet är rätt uselt. Tills hon träffar Johanna; en vild och frigjord kock som trivs med sig själv och sitt yttre. Hon är jordnära och självständig, roar sig med yngre killar och gör allt och lite till för att slippa nya grannar. Man kommer långt med döda möss och stringklädda dallrande rumpor! *

Denna var ingen höjdare...
 
 
*Det är sensommar när Emma anländer till Ängsbacka och sitt nya, härliga lantliv i mormors charmiga trävilla utanför Kalmar. Men mormors gamla hus visar sig vara svårare att ta över än hon hade tänkt sig. Shirin bor i Vasastan och försöker få ihop ett liv för sig och dottern Isobel i tre olika lägenheter, där hon lägger vardagspusslet tillsammans med sitt ex Sven, hans nya tjej Tone, sin egen ny stora kärlek Aron och hans två barn Noomi och Theo. Dolly har flyttat till Norrtälje och är internets senaste fixstjärna, där hon uppdaterar sina följare med horoskop och designade bärsjalar minut för minut. Men är hennes råd verkligen att lita på?*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela