*Lenas lilla blogg*

4 böcker

Publicerad 2019-04-02 14:36:32 i Böcker/Tidningar,

4st böcker till av Maria Gustavsdotter har jag lyssnat på.
 
Dessa är del 1 & 2 om Aurora.
 
*Aurora Ekblad är en stark och originell huvudperson. Hon lever i en tid när unga kvinnor inte skulle promenera ensamma eller visa anklarna offentligt. Genom sitt mod bidrar hon till att mordgåtorna löses i en intrig som är lika överraskande som elegant.*
 
Och dessa är del 1 & 2 i denna triologin
 
*I lilla Kalmar, långt från huvudstaden och hovets maktspel, lever Gertraud med sin familj. Staden blomstrar tack vare handeln med kontinenten och Gertraud tillbringar mycket tid i faderns handelsbod. Skeppen kommer med varor som de flesta bara kan drömma om – sammet, silke, marsipan, kanel, guld och pärlor. Gertraud får också hjälpa till i hushållet, och lära sig sömnad och broderi. Tillsammans med sin mor besöker hon dagligen Bykyrkan för bön och bikt. *
Den tredje delen heter Änkan, men finns inte som E-ljudbok på bibblan ...Tyvärr.
 
Får väl i värsta fall LÄSA den framöver.
 
Maria Gustavsdotters böcker är fängslande tycker jag. svårt att sluta lyssna när man väl har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela