*Lenas lilla blogg*

Dagens middagstips

Publicerad 2018-10-03 17:30:01 i Recept/mat/bakat/dryck,

Så här i hösttider vad passar inte bättre än en riktigt god soppa?!
En soppa som är snabb och enkel och framför allt jätte god.
(Och det mesta av ingredienserna har du kanske redan hemma.)
 
 
 
Receptet är för 4 personer
 
Du behöver följande:
300g blandfärs
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 paprika, tärnad
2 stora potatisar, tärnade
1 morot , tärnad
3 msk tomatpure
3 msk chilisås
1 dl grädde
5 dl mjölk
1 buljongtärning
1 tsk torkad oregano
salt & svartpeppar.
 
Fräs färsen och löken i en stekpanna tills köttfärsen är genomstekt.
tillsätt de tärnade grönsakerna, låt fräsa i ytterligare några minuter.
Häll över allt i en tjockbottnad kastrull, tillsätt resten av ingredienserna.
Låt soppan koka ca 15 minuter.
Smaka av med kryddorna.
 
Smaklig Måltid !!!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: deveny

Publicerad 2018-10-03 18:09:37

Nam

Postat av: Bland Kastruller och vinglas

Publicerad 2018-10-03 18:45:07

Låter enkelt och gott så här på en små kylig höstdag
Kram Kajsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela