*Lenas lilla blogg*

VALBORG

Publicerad 2017-05-01 09:08:04 i Allmänt,

Välkommen sköna Maj till vår bygd igen....
Och Maj börjar bra iallafall... med strålande sol.
I går var det valborgsmässoafton, och det tändes nog en hel del brasor runt om i vårt avlånga land.
Självklart så tände även vi en brasa här i byn.
 
 
Kanske inte den största brasa som finns ...men dock en brasa.
Och ca 40-50 personer hade iallafall tagit sig tid för att komma och titta på Majelden.
Både gamla och nya ansikten skymtade i folkmassan.
 
 
En trevlig tradition tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela