*Lenas lilla blogg*

Tygkassar

Publicerad 2017-07-11 09:50:11 i Mina Alster, recycling/återbruk,

Då det talas mycket om att vi måste Plastbanta för vår miljö.
Så har jag sytt ett gäng tygkassar/shoppingkassar och fyllt på mitt förråd med.
Nu måste man ju betala för plastpåsar nästan överallt.
Även i klädesbutiker får man nu betala för kassarna.
Därför är det ju bra att ha en eller två tygkasse med sig när man åker och handlar.
Jag har nästan jämt med mej en tygkasse extra i väskan
när jag åker någonstan ifall jag skulle köpa något.
Det en tygkasse kostar i inköp har man snart tjänat in.
Tog med ett gäng till jobbet igår ifall nån vill köpa sig en kasse.
 
 
Alla kassar är fodrade och sydda av återbrukade tyger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela