*Lenas lilla blogg*

Fy usch Tviii bläää

Publicerad 2016-09-08 11:07:43 i Allmänt,

Var till tandläkaren i går igen,
med samma tand som har hållt på att strula i flera år nu.
Gick inte att fixa till så att den skulle hålla ...gick inte heller att sätta en krona.
Så i går så rök tanden....
 
 
Inte nog att jag blev av med tanden... blev även 1900:- fattigare.
Förstår verkligen inte varför tandvården inte kan ingå i den vanliga sjukvården.
Tänderna tillhör ju kroppen dom oxå... om man nu inte har löständer.
Man blir ju utfattig av att gå till tandläkaren.
Förstår att många inte har råd att gå dit.
Tänderna är ju faktiskt väldigt viktiga att ha.
Kanske något för våra politiker att se över....
 
Hade svårt att få stopp på blödningen  som blev i munnen efter att de dragit ut tanden.
Inte förrän efter kl 22 i går kväll kunde jag ta bort "suddarna" som satt i munnen.
Fick ju byta dom med jämna mellanrum för att det blödde så mycket.
 
Hemskt att man ska behöva betala för att dom plågar en....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela