*Lenas lilla blogg*

Negerbollar/Delicatobollar

Publicerad 2016-06-28 20:34:15 i Recept/mat/bakat/dryck,

Hittade ett recept  på Negerbollar/Delicatobollar.
Var ju bara tvungen att prova.....och dom var supergoda.
 
 
 

Ingredienser

270 g rumsvarmt smör
3,5 dl socker
3,5 tsk vaniljsocker
1 liter havregryn
0,75 msk kakao
1 dl kallt starkt kaffe


2 dl kokosflingor att rulla bollarna i.

 

Så här gör du: 

Vispa smör, vaniljsocker och socker i fem minuter med elvisp.

Tillsätt de andra ingredienserna.

 Blanda allt till en smet.

Ställ smeten i kylskåpet en stund så blir det lättare att rulla.

Rulla till bollar och vänd i kokos.

ÄT & NJUT !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela