*Lenas lilla blogg*

LUCKA 5

Publicerad 2016-12-05 09:06:58 i JUL,

Redan 5:e december....tiden går för fort.
 
Bakom dagens lucka finns en varm och skön halsduk som jag har armstickat.
 
 
 
Det du behöver för att göra en sån här halsduk är en fleecefilt, sax och dina armar.
 
 
Köpte en fleecefilt på ikea för 17:- ( du kanske har nån hemma du kan använda.)
Klippte 2-3 cm breda remsor av filten, tänk på att klippa filten så att du kan dra i det så det blir som ett garn.
 
Sen är det bara att börja armsticka.
Här kan du kolla på massa inlägg hur man armstickar.
 
 Det gick åt en filt till denna halsduk... den blev ca 1,5 meter lång.
Men jag sydde ihop den till en tub. så det bara är att vira den runt halsen.
 
LYCKA TILL !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela