*Lenas lilla blogg*

Proteinmuffins

Publicerad 2015-09-16 10:48:20 i Recept/mat/bakat/dryck,

Hittade ett recept på PROTEINMUFFINS på en blogg som jag var inne och kollade på.
SÅ idag har jag testat receptet och det var godkänt.
Perfekt som mellanmål.
 
 
 
Här kommer receptet:
 
250 g kvarg (Jag tog hälften kvarg och hälften keso)
3 äggvitor
3,5 dl havregryn...
(skulle ha varit fiberhavregryn enligt receptet men hade inte det.)
Sen smaksatte jag jordgubbar som jag skar i bitar och blandade i.
Man kan smaksätta med vad man vill.
Typ.. äpple/kanel, vaniljsocker, blåbär, hallon eller vad man tycker om.
Grädda i 225-250 grader i 15-20 minuter.
Jag äter dom som dom är.. men man kan ha keso eller kvarg till.
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2015-09-17 08:11:40

Vad har du för strategi för viktnedgång? Såg det stod din viktresa men på bilderna ser fröken slank och spänstig ut så det verkar gått bra :D

Postat av: houseforus

Publicerad 2015-09-17 12:11:16

Så kul , lita nyttigare mellanmål.

Kram

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-09-25 09:51:36

och dessutom glutefritt :D Ska testas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela