*Lenas lilla blogg*

Blåbärsgrottor

Publicerad 2015-07-31 11:08:22 i Recept/mat/bakat/dryck,

Bakade några BLÅBÄRSGROTTOR idag.
 
 
Det blev 30 st....inte de vackraste...men goda var dom.
 
Känner du oxå för att baka kommer receptet här:
 
225g mjukt smör
1 dl strösocker
4½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
 
Fyllning:
sylt & pärlsocker.
 
 
1. Vispa smör och socker poröst.
2. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten.
Rör samman allt till en slät deg.
3. dela i 30 delar och forma till bollar som du lägger i pappersformar.
Gör en fördjupning ivarje kaka.
Klicka i valfri sylt....jag använde färska blåbär.
strö över lite pärlsocker.
 
Grädda i mitten på ugnen 12-15 min i 200grader.
Lycka till !!!

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-08-01 08:33:10

Jag tycker dom ser fantastiska ut! Det blir inte mycket bakande här just nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela