*Lenas lilla blogg*

LUCKA 8

Publicerad 2015-12-08 18:28:34 i JUL, Recept/mat/bakat/dryck,

Lite julgodis måste vi väl ha...
 
Chokladfudge
 
 
 
 
 
Den blev riktigt god...
 
Här kommer receptet på 5-minuters chokladfudge.
 
400g mörk choklad
(jag använde ljus choklad, vet inte om det spelar nån roll)
25g smör
1 burk sötad kondenserad mjölk (okokt) 397g
 
 
Smält chokladen och smöret över ett vattenbad.
Tillsätt den kondenserade mjölken och rör om. Låt svalna lite.
Bred ut smeten i en form ca 24x32 cm, klädd med bakplåtspapper.
Låt det stelana i kylen, skär fudgen i bitar när den stelnat.
Lycka till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2015-12-09 09:44:15

Hej Lena

Länkar till din blogg nu när jag är i gång igen med min - hoppas det är OK?! :)

Ser smarrigt ut med fudge :)
Kramen

Svar: det är helt OK :)
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela