*Lenas lilla blogg*

Ljusstake

Publicerad 2015-08-31 19:30:00 i recycling/återbruk,

Fick en idé för ett tag sedan... eller idéer får jag ju ofta.
Men just denna som detta inlägg ska handla om.
För många år sedan hittade vi denna..
 
En trärot eller gren eller vad det har varit.
Om jag inte minns fel så hittade vi den i sjön...
Då tog vi hem den och gjorde den ren, och hade som prydnad i akvariet när barna var små.
Och när vi inte hade akvariet kvar så åkte den ut... och har legat bakom uthuset, fast under tak..
och där har den  säkert legat i minst 15-20 år.
Den som spar den har...som dom brukar säga.
Men nu fick jag iallafall denna smarta idé... att jag skulle göra en ljusstake av den.
Så idag har jag gjort det.
Och så här blev den.....
 
 
Tjusig eller hur ?!
 
Men så kom jag på att jag hade glaskupor för värmeljus någonstans.
Så var i garderoben och letade fram dom...och då kan ljusstaken se ut så här....
 
 
Fast själv föredrar jag det alternativet med vanliga ljus.
Lämna gärna en kommentar här på bloggen om vilken du tycker bäst om.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-31 19:42:15

Vad fin den blev. Vad mysigt med ljusen i. Mysigt att kunna tända här nu på kvällarna. Börja ju bli mörkt tidigare nu ju. Jätte fin.

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-09-08 21:53:36

Först måste jag säga att den är SKITHÄFTIG!!! Sen föredrar jag personligen värmeljus framför långa, så där lägger jag min röst :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela