*Lenas lilla blogg*

CITRONSNITTAR

Publicerad 2014-05-27 18:52:47 i Recept/mat/bakat/dryck,

Har bakat citronsnittar idag.
Jag tycker dom är jättegoda. Inte sådär söta och sliskiga som kakor kan bli.
Gillar det mesta som innehåller citron.
 
 
Här kommer receptet ifall nån blir sugen på att baka.
Väldigt enkla att göra.
 
 
CITRONSNITTAR
 
150g margarin
5 dl vetemjöl
 2 dl strösocker
1 tsk bakpulver
skal från 2 citroner
2 ägg
 
1 ägg att pensla kakorna med.
 
Margarinet skall vara rumsvarmt.
Blanda alla ingredienser till en smidig deg..
Forma till 3 rullar, lägg dem på en plåt och platta till.
Pensla med ägg.
Grädda i mitten av ugnen i 175* i ca 10 minuter.
Ta ut dom ur ungnen och skär bitar på snedden innan de svalnat.
 
LYCKA TILL !!!!
 
 
 
 
 
 
hittarecept.se

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2014-05-28 07:24:05

Tack för det receptet :)

Svar: vassego :)
Lena

Postat av: Nett

Publicerad 2014-05-28 12:10:27

Absolut, får ta och fota och skriva upp hur jag gör med nästa sjal :)

Postat av: Mariette

Publicerad 2014-05-28 23:29:55

Är inte så förtjust i citron men de ser ju goa ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela