*Lenas lilla blogg*

Lucka 11

Publicerad 2014-12-11 10:20:15 i JUL, Mina Alster,

Sticka en värmande tubhalsduk i julklapp till nån som behöver.
 
Jag har använt rundsticka nr 8 och tagit ett garn som är rekomenderat för stickor nr 3-4.
 
Jag har lagt upp 125 m på dubbla stickor.
Sen är det bara att börja sticka räta maskor runt runt ...
...tills du får den bredd på halsduken som du vill ha.
Maska av löst.
Tänk på att sticka ganska löst då halsduken ska vara formbar.
Denna tubhalsduk gör du på några kvällar.
 
 
Den ena halsduken har jag använt 2 olika sorters färger till, bara för att få den lite roligare.
 

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2014-12-11 17:04:41

Jag tycker ju om att göra grejer som inte tar så lång tid så en sån här kanske kan vara nåt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela