*Lenas lilla blogg*

HEJ !!

Publicerad 2014-08-10 09:08:38 i Klagomuren,

Det RETAR mej att folk inte kan hälsa när man möter dom.
Hur svårt kan det vara att säga...
 
 
Tycker det tillhör hyfs och vett att hälsa.
Vissa som man har känt hur länge som helst har väldigt svårt för att hälsa.
Eller hälsar bara när de själva känner för det.
Gäller både vuxna och barn.
Börjar tro att HEJ & TACK måste vara de svåraste orden att lära sig nu för tiden. :(
Eller så har de orden försvunnit från det svenska språket.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2014-08-14 00:55:05

Ja det är väl konstigt. Fast här på landet är det bättre med det, här hälsar i princip alla på varandra

Svar: jag bor ju oxå på landet i en liten by....
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2014-08-14 00:55:05

Ja det är väl konstigt. Fast här på landet är det bättre med det, här hälsar i princip alla på varandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela