*Lenas lilla blogg*

Auktion

Publicerad 2013-07-07 16:05:00 i Loppis & secondhand,

I går var det loppis och idag blev det auktion.
Hade spanat in några grejer... men de blev alldeles för dyra .
Fanns massa uppköpare på plats oxå som ropade in nästan allt. :(
 
 
 
Men det var kul ändå... kul att vara med och ropa.
Och vädret var det ju inget fel på...
Men jag ropade in en "fyndlåda" iallfall för 75:-.
Kan ju inte ha varit på auktion utan att ropa in något . ;)
 
 
             

En ljuslykta, en liten vas och en söt porslins ask
 
         
 
En ful liten vas, en liten fågel, en gräslig gul ljusstake och en stor glaskula.
 
 
6 söta glaskoppar.... som man kan ha glögg i eller varför inte en bailey´s. :)
 
Men det som jag fastnade för i lådan och gjorde så att jag ropade in den, var dessa ljusstakar i mässing...
 
 
Vad gillar ni mitt inrop ????
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: hilda fromm

Publicerad 2013-07-07 19:16:57

Nu har du chansen att vinna en unik design efter dina önskemål!
Reglerna är enkla gå in på bloggen och kolla: http://hildafromm.blogg.se/2013/july/tavling-bloggdesign-2.html

:)

Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-07-07 22:56:13

Älskar att gå på auktion även om det nu var åratal sedan sist..blir mest loppis för min del.. =)
Fina köp..blev kär i den lilla blå fågeln.. <3 Och dina loppisfynd här nere var inte illa heller, vem behöver inte ett extra huvud "utifall att".. ;) hihi..

Postat av: Onkis

Publicerad 2013-07-07 23:02:03

Tycker att du gjorde ett fynd med den lådan..

Svar: tycker jag me... :)
Lena

Postat av: Kerstins foto

Publicerad 2013-07-08 01:53:58

Jag tycker det var ett bra köp, de där ljusstakarna är helt klart värda summan.

Svar: tycker jag oxå. :)
Lena

Postat av: Beppan

Publicerad 2013-07-08 07:59:05

Skoj med auktion! Och ja - visst är ljusstakarna värda minst den summan. Ett riktigt fynd!

Svar: håller med. :)
Lena

Postat av: Kikki Sandström Inspiratör o Coach

Publicerad 2013-07-08 08:11:20

Fina grejor! Och vet du vad, jag har EXAKT likadana ljusstakar. Fast mina är arvegods :-)

Svar: dessa ljusstakar är nog inte så gamla.
Lena

Postat av: Violen på Brandholmen

Publicerad 2013-07-08 08:25:08

Evigheter sedan jag var på auktion men nu fick jag nästan lust att gå på någon igen! Vilken fin fyndlåda du fick med dig hem!

Svar: ja blev nöjd :)
Lena

Postat av: Anemonen

Publicerad 2013-07-08 10:03:54

Ditt inrop var kanonfint. Jag gillar de där och äger sjlv en. Bra köp

Svar: tack :)
Lena

Postat av: Anita - Malta

Publicerad 2013-07-08 21:19:36

Tycker du gjorde ett kanonfynd !! Vill också gå på loppis och aktion. Tror det är dags att resa hem en sväng snart ;-) Sverige är ju som allra bäst nu på sommaren. Det händer så mycket... Förresten känner jag igen ljusstakarna i mässing. Har ju likadana :-)

Svar: älskar loppisar och auktioner.... :)
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2013-07-09 10:06:53

Det du inte gillar kan du ju spraymåla och få snyggt

Postat av: Marit Johansson

Publicerad 2013-07-14 15:45:20

Nog var det en salig blandning i den lådan, håller med om att ljusstakarna var ett riktigt fynd :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela