*Lenas lilla blogg*

Bondgården

Publicerad 2012-05-31 21:45:53 i Roligheter,

En veterinär som kunde buktala kom till en lantgård.
Han bestämde sig för att skoja lite me bonden.

Först gick han till hästen å frågade:
-Va tycker du allra bäst om här i livet?
...
Bonden höll på att tappa öronen när han hörde hästen svara:
-De e allt när ja får gå me grannens hingst i hagen på somrarna.

Veterinären frågade sen va kossan tyckte bäst om av allt.
-Det e allt när tjuren kommer till mig, svarade kossan till bondens förvåning.
När de närmade sig grisbåsen sprang bonden i förväg och kopplade en nacksving på suggan och väste:
-Knystar du ett ljud grisjävel, så vrider jag nacken av dig!



Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-05-31 21:48:01

Nää hahahahha!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela