*Lenas lilla blogg*

2 tips !!!

Publicerad 2012-05-12 10:52:57 i Tips & Ideér & pyssel,

Tänkte jag skulle dela med mej av ett par spartips jag har.

Det första är om OST !
När osten inte går att hyvla längre eller börjar bli torr ,
 då tar jag bort parafinet (om det finns nått på osten)
Sen bryter jag osten i bitar och fryser in i en burk, sen använder jag osten till matlagningen,  ostsås eller gratänger.




Tips nr 2 är om bröd.
Som alla vet så är det ju sällan nån som tar kantbitarna på brödet.
jag brukar spara dom i en korg där de torkar, sen maler jag det till stöbröd i mixern.




Alla bäckar små..... ;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-12 11:35:16

Tack för tipset!

Postat av: onkis

Publicerad 2012-05-12 12:12:05

Smart,

här får katten ostbitarna som blir kvar :)

Postat av: Nett

Publicerad 2012-05-12 16:06:40

Bra tips, så brukar jag med göra :)

Postat av: Linn

Publicerad 2012-05-13 13:37:15

smart med brödet, det har jag aldrig tänkt på. ska jag göra!

Postat av: Mariette

Publicerad 2012-05-13 22:41:54

Det där med brödet gjorde alltid min mamma när jag var liten, så nu fick jag barndomskänsla =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela