*Lenas lilla blogg*

Lübeck

Publicerad 2011-10-03 09:49:57 i Allmänt,

Vår lilla minisemester gick till Lübeck.
Vi åkte en bussesa.... men tyvärr så var det lite PRO-varning på den resan.
Men som sagt vi hade trevligt ändå.
Bodde på Hotell Atlantic.
Det var ett bra hotell... fina rum och hyffsad frukost.
Och det var UNDERBART väder... rena rama sommarvärmen.
Det fanns massor med gamla fina hus i Lübeck.
En härlig stad... kan tänka mej att åka dit igen nu när man har kollat läget lite.


Den här krabaten mötte oss på hotellrummet. :)
Han satt på handfatet.


Den här fontänen låg bara i änden på gatan där hotellet låg.
Den gör sig inte rättvis på bilden.



Här sitter vi utanför hotellet och tar en öl.


Här är en bro som vi gick över när vi var ute och såg oss omkring.



Och på bron hängde det massor av hänglås av alla de slag.
Så kallade kärlekslås.


Lite fler byggnader i Lübeck.


Tyvärr så missade vi att man kunde åka upp i tornet som är till höger på bilden :(


Vi var och fikade på cafét som syns i bakgrunden.



Vi passerade nått som såg ut som en utgrävning av något slag.

Ja detta var våran lilla minisemester.
:)

Kommentarer

Postat av: lena johansson

Publicerad 2011-10-03 11:44:30

Vad fint.Jag skulle vilja åka dit och gå på deras julmarknad,för det sägs att det ska vara så fint då på julmarknaden,få ta med gubben min dit nån gång,men iår har vi inte tid med det..............

Postat av: Nett

Publicerad 2011-10-04 08:01:13

Vilka fina bilder, detta med kärlekslås det gillar jag skarpt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela