*Lenas lilla blogg*

Varför gråter inte Emma?

Publicerad 2011-05-06 12:23:28 i Böcker/Tidningar,

Har precis "klickat" hem den boken från adlibris.
Ett bra ställe att köpa böcker ifrån.
Har länge velat läsa den... och förhoppningsvis ska det bli av nu.
Själv kan jag inte förstå hur man kan fortsätta att fungera efter att ha upplevt något så hemskt som hon gjort.

*Kvällen den 17 mars 2008 utsattes Emma Jangestig för ett mordförsök i sitt eget hem i Arboga. Emma överlevde men förlorade sina två små barn, Max och Saga. Tyska Christine Schürrer, en gammal flirt till Emmas sambo Thomas, häktades den 20:e mars som skäligen misstänkt för mord och mordförsök. Den 16:e februari 2009 dömdes hon i hovrätten till livstids fängelse och utvisning.* (kopierat från nätet)

Kommentarer

Postat av: Lena/isis

Publicerad 2011-05-06 12:59:38

Hej!

Hittade din blogg när jag surfade runt. Så det finns en bok om det tragiska som hände Emma. Visste inte det. Ska kika lite vad den kostar.



Ha en bra dag.



MVH Lena/isis

Postat av: Elaine

Publicerad 2011-05-06 13:06:20

Var beredd med näsdukarna, usch.

En bok som man gärna streckläser.

Mycket bra skriven och man undrar efteråt hur de kan minnas alla detaljerna.

Postat av: Nett

Publicerad 2011-05-06 13:42:10

Vilken tradgedi!



Hoppas att du får en fin helg!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-05-06 20:30:11

Visste inte att det fanns en bok om händelsen. Ska genast kolla in på den sidan=b

tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela