*Lenas lilla blogg*

Bakat Bröd

Publicerad 2011-12-10 10:57:15 i Recept/mat/bakat/dryck,

Nu har jag bakat mitt favorit bröd som jag vill ha till jul.
Finns inget godare bröd att ha till julskinkan... *dregel*




Här kommer receptet ifall nån vill ha:

FARINBRÖD 4 ST

1 pkt jäst
1 l. mjölk
1 pkt farinsocker
1 påse rågsikt

Blanda allt och låt stå kallt över natten.
Knåda degen och dela i 4 delar.
Gör 4 limpor, låt jäsa 30 min.
Pensla med smält margarin.
Grädda på 3 spår nerifrån i 175 grader ca 1 timme.
Pensla med vatten när dom är klara.

LYCKA TILL !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela