*Lenas lilla blogg*

TRATTISAR...

Publicerad 2010-09-30 17:13:55 i Allmänt,

Varit iväg en sväng till skogen...
Hittade lite trattisar...


Bosco på svampjakt... :)

Här är dom första vi hittade.

Här är några till...

Sen kom vi på ett helt fält.... :)

*JAG VAKTAR SVAMPEN*

Jobbigt att plocka svamp...



Så var korgen full och vi fick gå hem...
(Korgen har jag målat) :)

Stannade på vägen hem och lämnade av ungefär hälften av svampen hos en tant...
Tyckte hon kunde få lite... Inte lätt att ta sig ut i skogen när man börjar bli gammal.
Så det var dagens goda gärning. ;)
Får se om jag hinner plocka en korg till i morron fanns massor kvar.

Men nu är det bara det *roligaste* kvar... att rensa svampen :(

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-09-30 19:06:09

Vilken fin hund! Och kul med så mkt svamp!



Tänkte be dig hjälpa mig vinna över tonårsmodebloggarna! Rösta på Millans memoarer som Umeås bästa blogg på http://nightlife.se/content/12391 Tack på förhand :D

Postat av: Mona

Publicerad 2010-09-30 21:37:01

Vilka härliga bilder och va sugen jag blev på svamp!!! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela