*Lenas lilla blogg*

Intervjuad...

Publicerad 2010-03-30 20:08:43 i Allmänt,

Idag när vi kom ut från MAXI så kom det en fotograf och en reporter från OT (oskarshamns tidningen) och ville ställa en fråga...ok sa jag... dom undrade hur viktigt äggen var på påskbordet.
Så nu hamnar man väl i tidningen ...*hjälp*

När vi kom hem så blev det att vara ute lite i trädgården... jag sådde lite inne i mitt växthus... medans gubben mockade efter hundarna...han fick ha ladugården idag...;)
Jag sådde sallad, dill och persilja... så nu är det bara att vänta på att det ska växa så man kan skörda.

Nu har vi börjat få påhälsning av vildsvinen också.... nu är dom i komposten bakom uthuset... lite väl nära i min smak....svinen har tydligen varit inne i en trädgård några hus bort så snart sitter dom väl uppe på altanen och vill ha kaffe...:)

Så har jag påskpyntat ute... inne blir det inget pynt.

Tog en promenad med Bosco och Zorba på eftermiddagen...skulle kolla hur det var i att gå slingan i skogen... det var ganska så blött... stövlar med höga skaft är att rekommendera, gärna flytväst också för dom som inte är simkunniga.

Vildsvinen hade varit och bökat lite här och där... nu tror jag att jägarna får ta och sätta lite skott i bössorna och ge sej ut och skjuta av lite svin....

Nu blir det nog lite tv- tittande..


lite av det jag sådde idag



påskpyntet ute...

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2010-04-01 19:46:03

Jag förstod varför du valde Maxi med tanke på Lenas sms...he he!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-01 19:58:35

hahaha,,,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela