*Lenas lilla blogg*

Pass it on

Publicerad 2017-11-06 09:49:02 i Projekt / välgörenhet,

I dag kommer jag att skicka iväg ett paket till de hemlösa.se
med vantar och mössor som jag gjort och lite hygienartiklar.
Det är mitt lilla bidrag till att hjälpa nån/några som behöver hjälp.
Skickade ett paket för ett tag sedan , då oxå med mössor.
Just nu är de i stort behov av vantar läste jag.
 
 
Nu tänkte jag utmana er till att göra en god gärning.
Det kan vara vad som helst.
Bara det hjälper någon annan.
Tex:
Besöka någon som sitter ensam.
Ge en penninggåva
Eller som jag skicka lite nödvändigheter.
 
Så nu undrar jag... nån som antar min utmaning?????
 
Kommentera gärna i detta inlägg vad du gör för god gärning.
Så kanske vi tillsammans kan inspirera fler att göra en god gärning.
 
 

Kommentarer

Postat av: Elaine

Publicerad 2017-11-06 10:16:03

Har idag skickat med Jennelie 3 julklappar till denna insamling:
https://www.lakarmissionen.se/media/350324/gor_en_julklapp_2017.pdf

Är visst någon pensionerad lärare som är involverad och transporterar till Holsbybrunn. Jennelies klassförståndare ser till att hon får paketerna. Första året jag gör detta men gör det gärna igen.

Svar: Jätte bra...får inte upp länken. Hade varit kul att läsa om det.
Lena

Postat av: Elaine

Publicerad 2017-11-06 11:44:29

http://www.aktionjulklappen.se/

På vår lapp står det 13 saker man ska skicka med i varje julklapp:
* Kollegieblock
* Blyertspenna
* Suddgummi
* Pennvässare
* Ritblock
* Ask med färgkritor/målarpennor
* Tvål
* Tandborste
* Tandkräm
* Tablettask
* Reflex
* Julhälsning på engelska från den som skickat paketet
* Vykort eller bild på något "typiskt svenskt"

Är ju inte så dyra saker. Saknar dock linjal....
Hittade vykort i A4-storlek med Pippi som klippdocka
med kläder, då blir det ju som en liten leksak samtidigt.

Gillade ditt bidrag där man skickar till hemlösa här i Sverige. Sådana som glöms bort. (Synd att man inte stickar)
Efter att min "buksvägerska" fick bidrag från Majblomman till inköp av barnvagn/bilbarnstol så känns det viktigt att köpa Majblommor för det går ju till barn i den egna kommunen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela