*Lenas lilla blogg*

LUCKA 20

Publicerad 2016-12-20 09:30:52 i JUL,

I dag är det dan före dan före dan före dan före dopparedan.
Och även bakom dagens lucka så döljer det sig lite julgodis.
 
Då det inte finns nån snö ute så får vi göra lite SNÖBOLLAR inomhus .
 
 
Ca 30st SNÖBOLLAR blir det av följande ingredienser.
 
200g vit choklad
2½ dl kokosflingar
1½ msk färskpressad citronsaft.
 
Smälten choklade över vattenbad eller i micron på full effekt (max 800W)
Rör i 2 dl kokosflingar och citronsaften.
Låt smeten svalna något.
Forma sen till kulor som rullas i resterande kokosflingor.
Jag lade mina i ischokladsformar.
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2016-12-21 13:23:18

Mm dom såg riktigt smarriga ut!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela