*Lenas lilla blogg*

Gammalt blir nytt !!!

Publicerad 2014-01-29 20:45:32 i Loppis & secondhand, Mina Alster, Tips & Ideér & pyssel,

I dag plockade jag fram ett par gamla lakan jag köpte på secondhand för ett tag sedan.
Gav 25:- styck för dom.
 
Köpte dom för att göra gardiner, vilket jag gjorde idag.
Här är resultatet.
 
GARDIN nr: 1
 
 
Här är en bättre bild på brodyren och de virkade stjärnorna.
 
GARDIN nr: 2
 
 
 
Visseligen kom monogrammet upp å ner men det gör inget.
Tänk vilket jobb dom lade ner förr....
 
Är supernöjd med resultatet iallafall.
:)
 
Vad tycker du?

Kommentarer

Postat av: Elaine

Publicerad 2014-01-29 20:53:47

Skitsnyggt!!
En jobbarkompis hade också återanvänt gamla lakan till gardiner men gjort dem till längder. Men då var det nog lakan med hel spetskant och då skulle man vika ner broderiet en bra bit ner. Omtag till längden ochså blir ju broderiet nästan som en kappa.

Försökte att googla "Linnelakan gardiner" men får inte fram något liknande.

Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Publicerad 2014-01-29 22:08:39

Snyggt!

Svar: Kul att du är med! Glöm inte bort att även anmäla dig på den andra bloggen för att din kommentar ska räknas! :)

Postat av: Emma Grann Fotografi

Publicerad 2014-02-08 10:02:01

Fint!

Svar: tack :)
Lena

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-02-08 12:04:50

Vad roligt att kunna göra så, blev jättefint.

Svar: tack :)
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela