*Lenas lilla blogg*

Safari promenad

Publicerad 2012-05-28 10:42:15 i Allmänt,

Har varit ute på promenad nu på morronen.
Rena rama safarin var det.
 Först sprang jag på en Kronhjort med gigantiska horn, det var nice.

Nästa möte var inte lika Nice. :bigeyes:
För då hamnade jag mitt i en vildsvinsflock.
Först kom det några griskultingar .. jättesöta.
Sen kom Suggan hon var inte lika söt...

Började hoa och klappa händerna för att dom skulle springa iväg... men inte då.
Suggan tog ett par steg emot mej istället.
Inge nice när det inte är mer än 5-10 meter emellan.
Började kolla mej omkring om det fanns nån lämplig gran att klättra upp i.
Det hade väl varit nått... jag uppflugen i gran med en flock grisar under... Haha :thumbup:

Tog upp en stor påk från backen och började försiktigt ta mej därifrån... då dyker det upp en mega GALT stor som en pansarvagn och kolsvart.
Men han stod bara där å glodde på mej medans jag traskade lungt därifrån men med ögonen i nacken.

Sen höll jag på att kliva på en kopparorm/ödla.



Kommentarer

Postat av: onkis

Publicerad 2012-05-28 11:36:12

Men gisses va äckligt och hamna i den situvationen..

Tur att det gick bra.

Postat av: jennie

Publicerad 2012-05-28 11:56:41

Usch å fy,va hemskt å stå där å se dom..

Jag skulle ha hoppat upp i ett träd å gömt mig..=)

Vilken tur att du klarade dig därifrån utan att ngt hände..=)

Postat av: Nett

Publicerad 2012-05-28 15:44:16

Oj, ja jag vet nog inte hur jag skulle reagera.. kanske kissa på mig ;)

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-05-28 17:50:10

Uscha =O



SV: Tack gumman! Ett hyfsat första försök i alla fall.. =)



Kraaaam

Sanna

Postat av: Nilla

Publicerad 2012-05-28 20:44:06

Oh hjälp den situationen skulle inte jag vilja vara i, tur allt gick bra.

Postat av: Monika O-sson

Publicerad 2012-05-28 23:11:25

Det var ett äventyr. Du skriver med ett stort mått humor också.

Varm hälsning från Monika

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-05-29 22:04:42

Hu!! Dom kan inte svänga så tvära svängar dom där svinen,så då kan du gira undan om dom springer emot dig..bara det inte är en hel flock,då kan det bli lite svårt ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2012-05-29 22:04:55

Vilken promenad! Har du hämtat dig än? Jag skulle inte våga gå på samma runda igen;). Var det en lika fin linslus som min?:).

Postat av: Monika

Publicerad 2012-06-08 16:17:21

Jösses dom är ju riktigt otäcka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela