*Lenas lilla blogg*

Mina Tankar

Publicerad 2020-03-22 09:47:00 i Allmänt,

God förmiddag på er denna söndag.
 
Med risk för att detta inlägg blir lite lång... gillar själv inte att läsa superlånga inlägg.
Men känner bara att jag behöver skriva av mej mina tankar och funderingar.
 
Just nu är det ju bara CORONA som hägrar överallt
Blir lite mycket av det tycker jag.
Absolut ska man ta detta virus på allvar.
Men denna hysteri som blivit runt omkring...folk hamstrar varor som om jorden är på väg under.
 
Själv tror jag precis som Överläkaren  skriver i en artikel att hysterin kan döda fler än själva coronaviruset.
Läs gärna artikeln HÄR
 
(Lätt att glömma bort att vi har haft influensatider förr...fågelinfluensan, svininfluensan, hongkonginfluensan mm. Det dog folk då oxå.
Bara som en lite påminnelse.)
 
 
Och i dessa tider så höjs vårdpersonalen till skyarna, (jobbar själv inom vården) det ska klappas  händer och sjungas för oss. Vi tackar för det.. MEN vi jobbar 365 dagar om året, varje år. Vi jobbar obekväma tider, vi jobbar delade turer, helger, jul, nyår mm för att ta hand om er andra. DÅ är det ingen som knappt ens nämner oss.
 
Ränas vi inte då???
 
Har ni tänkt på att vi varje dag som vi jobbar utsätter oss för en risk att bli smittade av både det ena eller andra.
Vi vet oftast inte vad vi träffar på för några sjukdomar eller vad det nu kan vara folk lider av.
 
Tycker ni borde uppskatt alla som jobbar inom serviceyrkena inte bara inom vården alla dagar på året.. Vi kan inte bara stanna hemma eller slå igen.
Hur skulle det se ut. ???
 
Tack för ordet !
 
Ha en bra dag och njut av solen.
 
 TA HAND OM OCH HJÄLP VARANDRA
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela