*Lenas lilla blogg*

2 Böcker

Publicerad 2019-04-23 13:52:33 i Böcker/Tidningar,

Nu har jag lyssnat på ytterligare 2 böcker.
Och dom är följande....
 
SOMMARHUSET
 *Försommar i Stockholm. Sol och grönska. Förväntan i luften. Men för Eva känns det nästan som ett hån. Hennes mamma har oväntat tagit sitt liv, och hon förstår knappt hur hon ska orka gå vidare. Känslan av övergivenhet blir inte mindre när hennes ende son flyttar hemifrån, full av framtidsglädje.I samband med begravningen återförenas Eva med sina yngre syskon, Anders och Maja, som inte alls har stått mamman lika nära. De är som främlingar inför varandra och snart är de inbegripna i en bitter arvstvist*
 
Och så var det denna....
 
GRATTIS ÄLSKLING
 
 
*Tove Berners äktenskap håller på att glida henne ur händerna. Kristian blir allt mer undflyende. Han verkar mest bry sig om sin nya kollega Rebecka, som får honom att tjuta av skratt. Samtidigt närmar sig Toves 35-årsfest, och hennes nyförälskade syster kommer hem från London med en skäggig filmregissör i släptåg. Tove flyr undan. Under en kall kvällspromenad i Hammarby sjöstad stöter hon på den unga studenten Nicholas, och utan att hon själv förstår hur det gick till sitter hon snart i en taxi med honom på väg ut i Stockholmsnatten. Grattis älskling är en vass och mycket rolig skildring av äktenskapets svårigheter, om längtan efter kärlek och om att tappa bort sig själv.*
 
Sommarhuset var bäst av dessa två böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela