*Lenas lilla blogg*

LUCKA 13

Publicerad 2018-12-13 09:19:19 i JUL, Recept/mat/bakat/dryck,

Trevlig Lucia på er !
 
Bakom dagens lucka har vi något ätbart igen.
 
JULSILLEN !
 
Har lagt in den idag så den ska få dra och bli riktigt god till jul.
 
 
Jag köper färdig urvattnad inläggningssill.
 
Sen gör jag en lag på:
 
1 dl ättika 12%
1.5 dl vatten
2 dl strösocker.
Detta värmer jag tills sockret har löst sig.
Låt kallna.
 
Sen har jag i rödlök, krossad kryddpeppar och dill.
Och så klart sillen. 😉
 
Smaka gärna av lagen, kanske vill du ha i lite mer ättika eller lite mer socker.
 
Smaken är ju olika hur vi vill ha det.
 
BON APPETIT !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela