*Lenas lilla blogg*

Lucka 8

Publicerad 2017-12-08 18:35:21 i JUL,

Julgodis är väl ett måste på julen...eller ?!
 
Varför inte göra lite mjuk chokladkola.
 
 
50 g smör
3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
100 g mörk choklad 
Smält smöret i en tjockbottnad kastrull.
Tillsätt grädde socker å sirapen.
Koka utan lock, rör om då å då.
Koktid ca 20 min.
Gör kulprovet för att se om kolan är klar.
Ta grytan från värmen, hacka chokladen och rör ner den i smeten tills den smält.
Häll upp i en form som är klädd med smörpapper
Låt kallna, skär upp i bitar och förvara svalt.
 
Jag lindade in mina i smörpapper.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela