*Lenas lilla blogg*

Dagens spartips = såkrukor

Publicerad 2017-04-11 12:43:00 i Spartips, Trädgård /Blommor/grönsaker/frukt,

Nu är det ju dax att så och sätta sticklingar.
Har drivit upp lite egna tomatplantor.
Nu var det dax att sätta om dom i större krukor.
Har ju fått en hel del pantor...och hade inte så många egna små krukor.
Så jag gjorde egna av tidningspapper.
 
 
Inte alls svårt att göra och helt gratis.
Jag tyckte det var roligt att rulla egna krukor.
 
Man får ju en hel del reklam i postlådan som man kan använda.
Så samtidigt blir det ju ett jättebra återbruk.
 
När det sen är dax att plantera om dom i ännu större kruka,
så är det bara att sätta ner hela tidningskrukan i den nya krukan oh fylla på med jord.
Tidningspappret förmultnar med tiden, och blir jord.
 
Du kan kolla HÄR hur man gör.
 
Hoppas du gillar mitt lilla spartips.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela