*Lenas lilla blogg*

Armstickad filt

Publicerad 2016-07-02 15:23:12 i Mina Alster,

I dag har jag testat på att göra något jag aldrig gjort förut.
Jag har stickat med armarna.
 
 
Jag har alltså använt armarna som stickor.
Det var riktigt kul oxå.
 
 
Här är det färdiga resultatet....en tjock och gosig filt...
Har använt 3 fleecefiltar som bara låg till ingen nytta.
Och av dem så har jag klippt  remsor så det blev ett garn av dom.
Nästa gång ska ja klippa bredare remsor så garnet blir grövre.
Tog inte så lång tid att göra denna filt .. 2-3 timmar kanske.
Nästa gång går det nog snabbare nu när jag vet hur man gör... gick mycket snabbare mot slutet än i början.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela