*Lenas lilla blogg*

Skänk dina glasögon

Publicerad 2015-09-08 22:49:04 i Projekt / välgörenhet,

Har du gamla glasögon som du inte använder,
och som bara ligger å skräpar i en låda eller i ett skåp??
Nu kan dina gamla glasögon göra nytta för någon annan.
Skänk dom till behövande i Tanzania.
 
Specsavers har just nu en insamling som du kan läsa om här!
 
 
Jag lämnade alla mina gamla glasögon för ett par år sedan tillsammans med mitt namn och mailadress.
Fick sedan ett mail med bild på den/de som fått mina glasögon, vilket jag tyckte va roligt.
Då ser man ju verkligen att man har gjort nytta.
 
Så riv runt i lådorna och skåpen nu efter alla gamla glasögon,
som bara ligger där och väntar på att få en ny ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela