*Lenas lilla blogg*

Knepat & knåpat

Publicerad 2015-05-25 08:45:40 i Loppis & secondhand,

Köpte ju 3 trasmattor på loppis för ett tag sedan.
Så igår tillbringade jag eftermiddagen med att knåpa ihop EN stor matta av de tre.
Då alla mattor var av olika storlekar så blev det ett lite pysslande.
Den längsta fick jag korta av och den minsta fick jag förlänge.
Så det var ett evigt knytande av varptrådar.
Så med tålamod, knåpande ,klippande, knytande, och syande.
Så lyckades jag till slut få ihop det som jag ville.
 
 
 
Här ligger den bra under möblerna på altanen.
 
 
Fick en bit över av den långa mattan så det blev även en liten matta.
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2015-05-25 10:16:38

Vad smart! Det blev ju fint också:).

Svar: blev riktigt nöjd själv. :)
Lena

Postat av: Cecilia

Publicerad 2015-05-25 14:01:24

Blev jättefint. Hade nog inte haft tålamod att göra samma sak själv.

Svar: tack :)
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-05-25 14:21:57

Blev ju kanonbra. Så fräscht och fint du har det och kul med olika färger på plädarna :)

Svar: tackar :)
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela