*Lenas lilla blogg*

Mot fästingar

Publicerad 2015-04-09 16:33:17 i Hundar,

I går var ja och löste ut medicin åt huggormen mot fästingar.
Hade samma sort förra året och tycker det funkade kanon bra.
Med dessa tabletter så slipper man de giftiga halsbanden eller dropparna som man har utvärtes på hunden.
En tablett räcker 12 veckor.
Så hämtade ut 2 tabletter igår till den ansenliga summan av 477:-
Inte billigt... men skönt att slippa fästingarna.
 
Och tabletterna heter Bravecto
 
 
Jag rekommenderar denna ifall ni funderar på att köpa fästingmedel till era husdjur.
 

Kommentarer

Postat av: Mariette

Publicerad 2015-04-11 09:28:10

Jag har halsband till Tiny och jag vågar knappt byta till nåt annat nu när detta funkar, han är rena fästingsmörgåsbordet. Men när ev. barnbarn kommer så kan detta vara nåt att kika närmare på helt klart :)

Postat av: Åke

Publicerad 2015-04-22 21:05:57

Ska kolla närmare... Har kört med kräm/dropparna i nacken på våra två och det har funkat bra... Men ska läsa på lite mer...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela