*Lenas lilla blogg*

ANANASPAJ

Publicerad 2014-02-14 13:37:16 i Recept/mat/bakat/dryck,

Har bakat ananaspaj idag.
Så just nu sitter jag och mumsar i mej en bit efter maten. *Mums*
Blir nog att vila 5 minuter sen,
innan det är dax för ett kvällspass på jobbet efter att ha varit ledig 6 dagar.
 
 
 
 
Vill ni ha receptet kommer det här.
 

ANANASPAJ

 

Pajdeg:
Socker 1 dl
Vetemjöl 3 dl
Bakpulver 1 tsk
Smör 150 g

Fyllning:
Krossad ananas 400 g
Creme fraiche 2 dl
Socker 0,5 dl
Vaniljsocker 2 tsk
Ägg 1 st

1. Smält smöret och låt det svalna lite.

2. Blanda mjöl, socker och bakpulver i en stor skål och rör ner smöret och blanda till en deg.

3. Tryck ut degen i pajformen, gärna med avtagbar botten.

4. FYLLNING: Lägg ananas, creme fraiche, socker, vaniljsocker och ägg i en skål och blanda ordentligt.

5. Häll upp fyllningen i pajskalet och grädda i ugnen på 200 grader i 30 minuter.

Servera med glass!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-02-14 14:04:25

Åh så gott det ser ut, ska nog ta och plita ned receptet. Ha en fin dag!

Postat av: Linn

Publicerad 2014-02-14 14:08:48

åh god vad gott!! Det ska jag testa idag!

Postat av: Anneli - A'la Foto

Publicerad 2014-02-14 16:36:09

Mumma! Jag har ätit världens godaste ananaspaj en gång och så försökte jag göra en själv och den blev inte alls lika god! :( Din ser jättefin ut!

Ha en skön helg!

Postat av: Emilie

Publicerad 2014-05-26 16:06:50

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela