*Lenas lilla blogg*

Lucka 9

Publicerad 2014-12-09 13:59:13 i JUL,

Lite julgodis måste man ha till jul.
Så varför inte göra lite mintkyssar?!
Inte dom vackraste men... ;)
Det ska synas att dom är hemmagjorda
 
 
 
 
MINTKYSSAR
 
1 äggvita
5 droppar pepparmintolja ( jag tog några droppar extra)
3½ dl florsocker
50 g mörk choklad
 
Vispa äggvitan fast.
Tillsätt peparmint och rör om.
Sikta ner florsockret och vispa till en smidig massa.
Spritsa ut tunna plattor på ett bakplåtspapper.
Låt dom torka över natten i rumstemeratur.
Smält chokladen och läg en droppe på varje KYSS.
Lycka till
 
(dom ska bli lite mjuka i mitten)

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2014-12-09 14:51:59

Ååå dom är så goda =DD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela