*Lenas lilla blogg*

Projekt lampa

Publicerad 2013-08-21 20:37:47 i Loppis & secondhand, Tips & Ideér & pyssel,

Har gjort en ny lampskärm.
Fick idén från en grupp på FB.
Att jag gjorde en ny skärm,
beror på att ett av de andra projekten gjorde så jag behövde en ny lampa. ;)
Så rotade fram en gammal skärm i garderoben.
Och en lampfot ute i boden.
 
 
Och här är det färdiga resultatet.
 
 
Tycker den blev helt ok...
Ännu engång så är det återbruk av allt material.
Ganska bra att man är en hamster... ;)
Synd å slänga massa saker... rätt som det är så kommer det till användning IGEN !!!
 

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2013-08-21 21:05:48

Tjusig! Det är bra att spara ifall man ska bygga nått nytt =)

Postat av: Nett

Publicerad 2013-08-22 08:03:56

Jag har en gammal antik golvlampa här hemma med tre skärmar som tillhör min arbetskamrat, hon har överlåtit den till mig för att fixa till skärmarna, de ser ut som den du har fast dessa är större. Har funderat på hur jag skall göra med den. Hur fick du till tyget så snyggt nertill ?

Svar: Jag klippte remsor av en bit spetsgardin som jag hade. Och sen virade jag remsorna runt stommen och knöt en knut av ändarna upptill. lindade varje remsa 2 varv. :) Jätte enkelt och snabbt gick det. . sen sydde jag fast några "kristall" droppar på. :)
Lena

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-08-22 10:03:15

så fin den blev, kul att göra och fixa själv

Svar: Tack ! :)
Lena

Postat av: Mariette

Publicerad 2013-08-23 10:50:56

fin som 17

Svar: tackar :)
Lena

Postat av: Åsa/asamia

Publicerad 2013-08-24 07:32:51

Hur fint som helst!

Svar: tack :)
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela