*Lenas lilla blogg*

Mamma fixar

Publicerad 2013-08-26 12:33:16 i Allmänt,

Hur många av er har hört meningen:
-Mamma kan du fixa????
Hade varit miljonär nu om jag fått 1 krona varje gång tror jag ;)
Och självklart så fixar mamma...
Denna gång kom T hem och ville jag skulle förlänga bandet på hans fiskelåda/hink.
 
Ja ja... man tager vad man haver ... som Kajsa Varg sa.
Måste ju vara något som är hållbart...
Så det blev att rota i jeanskassen och tog ett par trasiga svarta jeans.
Och klippte till nya remmar.
Och sydde ihop med det befintliga som satt efter att ha klippt itu det.
 
Och så ville han jag skulle fixa hans väst... för det hade brunnit lite i den... ;)
 
 
Eftersom det är en slit å släng väst vid fiske och annat jobb så brydde jag mej inte om att få det så värst snyggt.
Utan huvudsaken är att fickan är hel och fyller sin funktion.
:)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Onkis

Publicerad 2013-08-26 15:47:54

Ja det är tur att dom har oss mammor :)

Svar: ja vad skulle de göra utan oss ;)
Lena

Postat av: Sara

Publicerad 2013-08-26 17:10:02

Tyckte jag kände igen "hinken" haha, tur han har dig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela