*Lenas lilla blogg*

CHANGELING

Publicerad 2012-06-17 20:58:34 i Film/TV/bio,

Såg en bra film nu i helgen.
En film som är baserad på en verklig händelse.

CHANGELING
Med Angelina Jolie i huvudrollen.



Christine Collins är en ensamstående mor med sin son Walter i det sena 1920-talets Los Angeles. Hon älskar sin son över allt annat och de har det bra tillsammans. En dag tvingas hon arbeta extra och tvingas lämna Walter hemma en eftermiddag, när hon kommer hem är Walter spårlöst försvunnen. Stadens polis, som kämpar med hårda rykten om korruption, börjar leta efter pojken och efter fem månader av ovisshet får Christine veta att man funnit Walter vid liv. Det visar sig snart bara vara ett problem, det är inte hennes son polisen har hittat. När Christine konfronterar myndigheterna, så stämplas hon som en olämplig mor med vanföreställningar och spärras in på mentalsjukhus.

(texten är lånad från Wikepedia)

Kommentarer

Postat av: Malin Johansson

Publicerad 2012-06-17 21:06:15

Ja, just det. Den filmen är ju jätte bra. Den bör man se om, bra tips!

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-06-17 21:25:17

Den har jag inte sett än! Får ta och se den,gubben sa att den var bra =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela