*Lenas lilla blogg*

Dubbla maränger

Publicerad 2012-04-10 12:14:56 i Recept/mat/bakat/dryck,

Bakade kakor och tog med till jobbet häromdagen.
Dom måste ha varit goda för dom tog slut.
:)



Här kommer receptet ifall nån vill prova på att baka kakorna.

DUBBLA MARÄNGER
20-25 ST


4 ÄGGVITOR
5 DL FLORSOCKER
200G SÖTMANDEL

FYLLNING
100 G SMÖR/MARGARIN
1 DL FLORSOCKER
1 ÄGGULA
2 TSK VANILJSOCKER
1 MSK KAKAO

SÄTT UGNEN PÅ 175 GRADER.
SKÅLLA,SKALA, MAL MANDELN
VISPA ÄGGVITORNA TILL HÅRT SKUM, BLANDA NER FLORSOCKER OCH DEN MALDA MANDELN.
KLICKA UT SMETEN PÅ BAKPLÅTSPAPPER MED EN TSK, 3-4 CM I DIAMETER.
BERÄKNA ATT KAKORNA FLYTER UT.
GRÄDDA TILLS LAGOM FÄRG 10-12 MIN.
LÅT KALLNA
BLANDA IHOP SMÖRKRÄMEN OCH LÄGG IHOP KAKORNA 2 OCH 2.

LYCKA TILL !!!

Kommentarer

Postat av: elin och viktoria

Publicerad 2012-04-10 20:55:47

jätte fin blogg! anmäl dig gärna till veckans blogg och få chansen att bli länkad in för tusen besökare:)

bara att klicka på länken så kommer du till inlägget

http://www.nattstad.se/twiece?id=2925718

Postat av: linn

Publicerad 2012-04-10 21:00:24

men GOTT

Postat av: Mariette

Publicerad 2012-04-11 11:46:51

Ser smarriga ut. Har aldrig testat att göra maränger, ska kanske försöka mig på det. Idag ska jag göra påskbakelser... ja så är det när man jobbar påsk hihi

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-04-11 21:12:52

Mmm dom där ska jag göra!! =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela