*Lenas lilla blogg*

Äppelpaj.

Publicerad 2010-09-03 19:37:06 i Recept/mat/bakat/dryck,

Nu ska ni få receptet på äppelpajen jag gjorde idag.


ÄPPELPAJ MED KNÄCKTÄCKE 6-8 port.


Skala 4-5 st äpplen , skiva dom och lägg i en form.
Stö över lite kanel.


250g margarin
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
1½ dl socker
1 ½ tsk bakpulver

Smält margarinet i en kastrull blanda i vetemjölet, havregrynen, sockret och bakpulvret och rör i hop allt till en smet.

Bred smeten över äpplena i formen.
Ställ in pajen i 200 grader och grädda tills den fått fin färg... ca 20-25 min.

Servera vaniljsås till.

LYCKA TILL !!


Visst ser den god ut.

Det var jätte gott. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela