*Lenas lilla blogg*

VECKANS MAT TIPS!!!

Publicerad 2010-03-24 17:00:31 i Recept/mat/bakat/dryck,

EXOTISK KÖTTFÄRSGRATÄNG  (4-6 per)


500g färs
1 gul lök
1,5 tsk curry
4-5 dr. tabasco
1,5 tsk salt
2 msk mjöl
2 stora vitlöksklyftor
svart peppar
3-3,5 dl vatten

allt detta fräses ihop.

koka 2 dl ris i 4 dl vatten med  1 grov hackad lök

blanda
2dl creme fraiche
2 msk chilisås
2-3 dr tabasco

Lägg det kokta riset/löken i botten på en ungsform,
häll köttfärs röran över
sedan creme fraiche röran
lägg sedan på  ananas ringar och till sist strö över riven ost

grädda i 250 grader 10-15 min.

smaklig måltid !!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela