*Lenas lilla blogg*

Fästingar...

Publicerad 2010-07-22 23:05:07 i Hundar,

Ytterligare ett odjur som jag vill ha utrotat... FÄSTINGEN.
Den kan väl omöjligt göra nån nytta??????
Har idag tagit ett 10-tal fästingar på Bosco som bitit sig fast...+ minst lika många som kröp i pälsen.
Även plockat några som kröp på Zorba.
Hundarna har ändå "fästingsavskräckare" på sig.
Köpte hjärtan som ska ge ifrån sig nått ljud som fästingar inte ska gilla.
Ni kan se en skymt av dom på bilderna nedan.
Dessa Hjärtan REKOMMENDERAS INTE !!!
Dyra var dom oxå :(


Bosco

Zorba

Lilla Zorba igen ♥

Och stora Bosco som inte är så stor längre sen han blev av med all underull i pälsen. ♥
Här ser ni oxå skymten av hjärtat som ska va bra mot fästingar.


NU ÄR DET GO´NATT !!!






Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2010-07-22 23:19:45

Har hört att fästingbanden inte fungerar som du har på dom. Har testat bärnstenshalsband, tro det eller ej men det har funkat på Maja som hade 3-4 fästingar per dag i våras, hon hade ca 1-2 varje vecka efter vi började med halsbandet.

Kan det vara tron som gjort det, vad vet jag....

Postat av: erik only erik

Publicerad 2010-07-23 01:53:07

hej . vad tycker du om min tröja på min blogg

Hiss eller Diss ?

Postat av: erik only erik

Publicerad 2010-07-23 02:03:13

hej . vad tycker du om min tröja på min blogg

Hiss eller Diss ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela