*Lenas lilla blogg*

Gott om idioter

Publicerad 2018-11-23 08:24:25 i Klagomuren,

Det finns gott om IDIOTER !!!
Och många verkar jobba på OKG !!
 
Tog en tidig morgonpromenad med hunden innan det hade ljusnat.
Trots att både jag, hunden och kopplet är utrustade med reflexer, så fick vi hoppa i diket ett par gånger för att inte bli påkörda.
 
Många kör så nära att man kan röra vid bilarna och sen är de de som inte ens bländar av när  de möter en.
Det är alltid likadant med OKG- folket.. de tror de har företräde överallt och kan köra som de vill.
 
Det som kanske var det värsta av allt idag var när t.o.m skolskjutsbussarna körde så nära så jag hade kunnat ta på deras minibussar.
 
SKÄRPNING !!!
 
Kanske detta kan vara en liten varning till er som går ute när det är mörkt UTAN reflexer.
Ni syns inte alls !!
Även om ni går där det finns gatubelysning så syns ni jätte dåligt.
TÄNK PÅ DET !!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elaine

Publicerad 2018-11-23 08:47:21

Huwa!!!!
Hoppas ni kom hem utan hjärtat i halsgropen.....
Själv är jag inte alltför ofta ute och går men har alltid utrustat jackor med reflexer.
Pratar mycket med barnen om reflexer när vi är ute och kör: Ser du den personen därborta? och även kollar skillnaden med personer med reflexer på.
Mötte en person med jacka som blir helt vit utav reflektion för ett tag sedan, helt underbar!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Bor i Smålands skogen.. Mitt intresse är att handarbeta & pyssla . Jag gillar även att fotografera. En av mina favoritintressen är att gå på loppisar & secondhand där man kan göra massa "fynd". Vandra i skog och natur med hunden är oxå ett stort intresse hos mej. I min blogg skriver jag om allt mellan himmel och jord. Och jag blir jätte glad om du lämnar ett spår efter dej genom att lämna en kommentar. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela